Epic SEO
  • Strona główna
  • Usługi
    • Marketing szeptany
    • Copywriting
    • Linkbuilding
    • Prowadzenie kont firmowych
    • Prowadzenie bloga
    • Reklama na Facebooku
    • Reklama na instagramie
  • Kontakt
  • Blog
Charakterystyka marketingu szeptanego

Charakterystyka marketingu szeptanego

  1. Strona główna
  2. Blog
  3. Jakie efekty przynosi marketing szeptany?

Jakie efekty przynosi marketing szeptany?

Tagi: tag, seo, marketing, marketing szeptany, buzz marketing

Ostatnie lata przyniosły gwałtowny rozwój internetowych kanałów sprzedaży i sposobów promowania firm w sieci. Przedsiębiorcy z różnych branż walczą, by dotrzeć do możliwie największej rzeszy klientów, zainteresowanych ich produktami i usługami. Obok działań mających na celu zwiększenie widoczności oferty w wyszukiwarce Google oraz w mediach społecznościowych, coraz większe znaczenie ma marketing szeptany.


Czym jest marketing szeptany?


Marketing rekomendacji to działania mające na celu trafienie do odbiorców, którzy wybór produktu lub usługi opierają nie o informacje zawarte w reklamach, a o opinie jego użytkowników. Internauci zdecydowanie chętniej wybierają produkty posiadające rekomendacje realnych użytkowników. W ich odczuciu są one bardziej wiarygodne, niż zapewnienia producenta i reklam.

Działania związane z marketingiem szeptanym opierają się o fora internetowe, portale opiniodawcze, wpisy w sklepach internetowych, porównywarkach produktów oraz komentarze w grupach tematycznych na portalach społecznościowych. Istotnym założeniem marketingu rekomendacji jest to, że użytkownicy nie kojarzą tego typu działań z reklamą.


Jakie korzyści daje marketing szeptany?


Marketing szeptany to przede wszystkim sukcesywne i konkretne budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Pozwala w sposób możliwie najbardziej naturalny dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Sugestywne, ale nie agresywne działania charakterystyczne dla tego typu marketingu zwiększają wiarygodność firmy oraz budzą zaufanie do marki.
Specjaliści od marketingu szeptanego są wszędzie tam, gdzie internauci opisują swoje problemy. Dzięki temu w sposób bezpośredni rekomendują produkty oraz usługi, które odpowiadają na przedstawiane potrzeby, wskazując ich konkretne zalety. Taki sposób przekazywania informacji o produkcie najczęściej skutkuje zakupem poleconego asortymentu.
Skuteczny buzz marketing przynosi zwiększenie ruchu na stronie internetowej przedsiębiorcy, gdzie internauci mają możliwość poznania szczegółowych informacji na temat produktu lub usługi oraz kontaktu ze sprzedającym. Przekłada się to na zwiększenie konwersji, a co za tym idzie podniesienie obrotów w firmie.


Marketing szeptany jest też w pewnym stopniu marketingiem relacji. Bezpośredni kontakt z klientem daje możliwość zdobycia jego zaufania oraz zbudowania z nim relacji na dłużej. Poza tym jest szansą na poznanie potrzeb potencjalnych odbiorców i przygotowanie oferty, która na nie odpowie w możliwie najlepszy sposób.

 

  • Opublikowano 14 marca, 2021
Powrót do artykułów
Epic SEO

Twój wizerunek w naszych rękach

  • NIP: 6412552893
  • REGON: 388244046

Kontakt z nami

  • +48 734 494 975
  • biuro@epicseo.pl
  • NAPISZ DO NAS

Nasze usługi

  • Marketing szeptany
  • Copywriting
  • Linkbuilding
  • Prowadzenie kont firmowych
  • Prowadzenie bloga
  • Reklama na Facebooku
  • Reklama na instagramie

Twój wizerunek w naszych rękach

© 2021 ProfesjonalnyMarketing.pl | Polityka prywatności

Search

What are you looking for?

Search for services and news about the best that happens in the world.

Sign In Form

Sign In

Don't have an account? Register now.

Register Form

Register

Have an account? Sign In.

Menu